Einde aan het Gewiebel van de Instabiele Cockpitsteun van de Tenere 700

Na wyboistych drogach kokpit Tenere 700 ma tendencję do dość silnych wibracji – zwłaszcza jeśli zainstalowane jest cięższe urządzenie nawigacyjne, takie jak Carpe Iter.

Powodem tego są rozpórki wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym, które podtrzymują aluminiowy pręt i nie mają prawie żadnej sztywności skrętnej. Są one szczególnie niestabilne w najwyższym punkcie, co powoduje, że system zamontowany na aluminiowym pręcie wpada w ogromne wibracje.

Właśnie w tym miejscu wchodzi w grę stabilizator kokpitu, zmniejszający niestabilność. Osiąga się to poprzez połączenie stabilnej części z tworzywa sztucznego (do której przykręcony jest również zespół prędkościomierza) z rozpórką kokpitu i tym samym jej wzmocnienie.

  1. Wibracje prędkościomierza i reflektora również są zmniejszone.
  2. Pasuje do Yamaha Tenere 700, rok 2019-2022.
  3. Stabilizator NIE pasuje do Yamaha Tenere 700 World Raid (niestandardowy moduł prędkościomierza).

Należy zaznaczyć, że kąta uchwytu GPS nie można dowolnie dobierać przy zamontowanym stabilizatorze, lecz należy go ustawić równolegle do zespołu prędkościomierza. W zależności od zainstalowanego urządzenia nawigacyjnego może ono częściowo zakrywać lub dotykać prędkościomierza. Dlatego podczas montażu stabilizatora zalecamy użycie płyty adaptera, aby umieścić Carpe Iter lub inny system wyżej.

Montaż jest jak zwykle prosty:

  • 2 sztuki śrub M6x14 z łbem stożkowym łączą uchwyt nawigacyjny ze stabilizatorem.

  • 2 szt. śrub M6x20 z łbem stożkowym zastępują oryginalne śruby mocujące zespół prędkościomierza i łączą dolną część plastikową, stabilizator i prędkościomierz

Carpe iterCarpe iter kitStabilizerTenere 700