Touratech przerobił 1250 GS specjalnie na potrzeby opracowania nowego elektronicznego układu zawieszenia (Plug & Travel Evo). Model 1250 GS otrzymał 21-calowe przednie koło Excel, pomimo dodania 21-calowego przedniego koła, elektroniczne zawieszenie zostało zachowane.
21-calowe koło przednie pochodzi od Excela i ma szerokość 1,75 cala z przednią oponą 90/90-21. Promy są w pełni standardowe, jednak amortyzatory, zarówno przednie, jak i tylne, zostały zastąpione przez Plug & Travel Evo firmy Touratech. Dla dodatkowej stabilności dodano amortyzator układu kierowniczego firmy Touratech.
W rezultacie powstało BMW R 1250 GS stworzone z myślą o wyjątkowo trudnym terenie. Model 1250 GS firmy Touratech weźmie udział w kilku rajdach.
Touratech Plug & Travel Evo to system zawieszenia stworzony dla ESA, który można podłączyć bezpośrednio do magistrali Canbus za pomocą systemu plug-and-play. Co czyni Evo wyjątkowym? Żadnych awarii, 100 000 km bez konserwacji, przygotowany na przyszłość i niewiarygodnie dobry.